Hoe word je directeur van een bedrijf met 640 medewerkers? Ik vroeg het aan Pier Baarsma van NDC Mediagroep. Van sigaretten verkopen bij Philip Morris, naar jonge directeur bij Coca-Cola Nederland en is hij al vijf jaar algemeen directeur van NDC.
Een bedrijf dat al sinds 1753 relevante verhalen vertelt. Het is begonnen met de krant, de Leeuwarden Courant, maar het bedrijf zit volop in de transformatie. Juist nu de euro niet leidend mag zijn en het gaat om het juiste balans vinden. Waar zijn mensen bereid voor te betalen? Journalistiek heeft een prijs.
Er gebeurt veel in het medialandschap. Sanoma wordt overgenomen de Persgroep. Wie wordt de grootste? Het landelijke spel. En ook dit spel is relatief want ook deze partijen zijn klein wanneer je ze vergelijkt met de Google’s en Facebook’s.
Pier vertelt over zijn rol binnen het bedrijf en dat hij de mensen het zelfvertrouwen geeft om verhalen te blijven vertellen, In welke vorm dan ook. Zijn missie is het om een klimaat te creëren dat iedereen kansen kan pakken en in zijn kracht gaat staan.