Transparante huisstijl elementen

Jan-Willem de Vries van Yelgo over Young Professionals

nov 15, 2019

Young Professionals werken op een andere manier dan de oudere garde. Termen als “quarterlife crisis” komen de afgelopen jaren steeds vaker voorbij. Er is veel keuze en committeren kan daardoor lastig zijn.

Deze nieuwe tijden vragen ook een nieuwe aanpak. Opdrachtgevers en opdrachtnemers moeten op een andere manier samenwerken. Yelgo helpt daarmee en brengt deze partijen dichten bij elkaar zodat ze elkaar begrijpen.

Jan-Willem de Vries

Hij is medeoprichter van van Yelgo een detacheerder voor opgeleide professionals. Met een sterke focus op online samenwerken. Jan-Willem en zijn team helpen ondernemers om de digitale transitie te maken en deze professionals in huis te nemen.

Aan de kant van professionals helpt Yelgo met coaching. Samen kijken ze naar persoonlijke doelen en hoe deze behaald kunnen worden.

Quarterlife crises

Er is een grote groep young professionals die op de markt komen en niet de aansluiting vinden die ze dachten te vinden. Heel duidelijk is dit te zien bij studenten van communicatie.
De markt is op zoek naar communicatieprofessionals en er studeren veel studenten af van deze opleiding. Toch blijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de verwachtingen van de studenten. Het is daarom onmisbaar om veel te experimenteren!

Management team(MT)

Ook in de boardrooms gaat het niet altijd helemaal zoals we zouden willen en merken we een generatiekloof. Young professionals die net afgestudeerd zijn komen borden vol energie en goede ideeën van de opleiding af en verwachten meteen het verschil te kunnen gaan maken voor een bedrijf. Helaas wordt dit niet altijd met open armen ontvangen. Het MT verwacht dat een nieuwe werknemer eerst zichzelf bewijst of een trackrecord heeft voordat hij of zij recht van spreken heeft.

Growth mindset

Hoe behoed je jezelf ervan dat dit jou overkomt? Begin met het ontwikkelen van een growth mindset. Om deze mindset te adopteren is het belangrijk om je open en kwetsbaar op te stellen. Maar ook dat je actie gaat ondernemen. Dat is noodzakelijk omdat we in nederland zijn er goed in zijn om er over te blijven praten. Wordt geen “wantrepreneur” zoals Sebasitaan Hooft vertelt in zijn podcast

Personal branding

Zet jezelf als merk op de markt en laat je omgeving zien waar je goed in bent. Ga hetgeen wat je graag wilt worden ook gewoon doen. Ook als je niet weet waar je moet beginnen. Wanneer je ergens start krijg je inzichten hoe je iets de volgende keer beter effectiever kan doen. Wanneer er niets gebeurt ben je zelf vaak de belemmerende factor. Ga buiten je comfortzone en begin vandaag.

Hoe begin je dan vandaag?

Zelf geef ik een voorbeeld in het interview over een nieuw project dat ik kort geleden ben gestart. Ik wil een nieuwe podcast starten, de To Action Podcast. In deze podcast vertelt ik kort en bondig over de uitdagingen die ik tegenkom als ondernemer. Mijn minimal viable product(MVP) was een kort audiofragment dat ik aan mijn vriendin liet horen. Dat was mijn eerste feedback. Met deze feedback heb ik een nieuwe opname gemaakt en samen met een feedback formulier naar 10 vrienden gestuurd. De volgende zal voor het grote publiek lanceren. Zou je het leuk vinden om deze te ontvangen? Stuur me een berichtje en hij komt je kant op.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Beluister of deel deze postcast:



Gerelateerde Artikelen

mrt 24, 2021
podcast cover: Milan van <strong>Bruggen</strong> van Pixelpillow Skip met

Milanvan Bruggen

Milan van Bruggen van Pixelpillow. Je bent gek als je een onderneming wilt starten met 2 andere vennoten?! Dat zeiden ze tegen Milan toen hij van 2 vennoten naar 3 ging. Je hoort het zelden dat een bedrijf 3 eigenaren heeft. Samen met Milan hebben we het over de voor- en nadelen. Eén voordeel, vertelde hij lachend, is dat hij […] Beluister meer vanMilan van Bruggen van Pixelpillow

mrt 05, 2021
podcast cover: Jessica <strong>Tuinman-Kuiken</strong> van Marketing Crew Skip met

JessicaKuiken

Jessica Tuinman-Kuiken van Marketing Crew. Hoe maak je van je bedrijf een community?! Jessica Tuinman-Kuiken gaat het ons vandaag vertellen. Haar bedrijf Marketing Crew heeft een unieke werkwijze. Crewmembers werken op locatie voor opdrachtgevers. Extra uitdagend om een community te creëren. Hoe ze dat doet? Hoe is het allemaal begonnen? Hoe heeft ze haar eerste crew member aangenomen? en wat […] Beluister meer vanJessica Tuinman-Kuiken van Marketing Crew

Chat openen
Mijn naam is Skip van der Lande, coach voor ondernemende young professionals. Als je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn door mijn website stuur mij dan een Whatsapp bericht via deze plug-in en ik zal je vragen beantwoorden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon verder kijken op de website als je dat liever doet.