Transparante huisstijl elementen

Liedeke Pol van GH+O Communicatie over missie visie

mei 8, 2019

Deze maand ga ik in gesprek met Liedeke Pol van GHO Communicatie. GH+O staat voor Groot Haar en Orth en is een gevestigd communicatiebureau met 28 collega’s in Leeuwarden en Leiden. Zij timmeren al meer dan twintig jaar aan de weg en ondanks dat meneer Groothaar en Orth al vertrokken zijn, doen ze nog heel veel toffe dingen voor grote klanten.

Liedeke Pol

Liedeke Pol Mede eigenaar communicatiebureau GrootHaar en OrthMede eigenaar Liedeke Pol gaat ons meenemen in haar reis naar het management bij GH+O. Ze vertelt hoe ze al op jonge leeftijd een passie heeft ontwikkeld voor verhalen vertellen, een essentieel onderdeel van communicatie.

Naast dat ze ontzettend goed is in wat ze doet, is Liedeke ook nog gewoon een heerlijke mens om mee te praten. De positieve energie en open houding spatten er van af!

Missie Visie

In mijn omgeving merk dat ik het fenomeen missie en visie ontzettend lastig blijft. Het is een ontastbaar iets waar ondernemers niet altijd de waarde van inzien. Toch is het hebben van een missie en visie essentieel.

Het is essentieel omdat het de basis is waar je alle activiteiten aan ophangt. Het is als het ware het hart van een organisatie. Dit kan trouwens ook een project zijn of waar jij maar aan werkt. Wanneer je dit onderdeel helder op papier hebt, kan je op basis van deze waardes keuzes maken in je communicatie. Maar ook hoe je je voordoet en welke opdrachten wel of niet bij je passen.

Brainstorm Methodes

Liedeke vertelt ons dat het gebruik van methodes niet altijd leidend hoeven zijn. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkst. Toch kan je voor de individuele onderdelen wel tools gebruiken, omdat deze leidraad geven aan een brainstormsessie. Gelukkig maar, want anders kon ik mijn identiteit canvas uit het raam gooien.

Bij GH+O maken ze vaak een merk manifest voor klanten. De onderdelen die zijn hierin gebruiken bespreken we in de podcast.

Kantoor binnen GH+O Communicatie in Leeuwarden

Merk Manifest

Zelf heb ik ook een eigen merkmanifest geschreven op basis van mijn eigen ingevulde merkidentiteit canvas. Ik ben bereid deze met je te delen mocht je hier interesse in hebben. Stuur even een mailtje naar info@skiptoaction.nl Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn zal ik een landingspagina maken waar hij gemakkelijk te downloaden is.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Beluister of deel deze postcast:



Gerelateerde Artikelen

okt 05, 2021
podcast cover: Alexander <strong>Heine</strong> en Elyon <strong>Kingishi</strong> van Ondernemersgeest Skip met

Alexander &Elyon

Alexander Heine en Elyon Kingishi van Ondernemersgeest. Hoe kan je relaxt je onderneming runnen? 🧐✌ Aan wie kan ik dat beter vragen dan de Relaxte Ondernemer? In deze podcast vertelt Alexander Heine hoe hij zichzelf buiten zijn organisatie zet. Manager uren zijn duur en kan je niet direct facturen aan de klant. Toch zegt Alex dat het juist verstandig is om dat […] Beluister meer vanAlexander Heine en Elyon Kingishi van Ondernemersgeest

sep 14, 2021
podcast cover: Mirko <strong>Zečević</strong> van BRADAS Skip met

MirkoZečević

Mirko Zečević van BRADAS. Een verhaal waar ik zelf even stil van werd. Die kom je niet vaak tegen, ik ratel maar door, haha. Deze keer heb ik Mirko Zečević van BRADAS in de show. Een echte verhalenverteller. Hij vertelt over de periode dat hij op 6-jarige leeftijd naar Nederland is gekomen en hoe zijn vader hem drie ijzersterke […] Beluister meer vanMirko Zečević van BRADAS

Chat openen
Als je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn door de website stuur mij dan een Whatsapp bericht via deze plug-in en ik zal je vragen beantwoorden. 😁✌