Transparante huisstijl elementen

Liedeke Pol van GH+O Communicatie over missie visie

mei 8, 2019

Deze maand ga ik in gesprek met Liedeke Pol van GHO Communicatie. GH+O staat voor Groot Haar en Orth en is een gevestigd communicatiebureau met 28 collega’s in Leeuwarden en Leiden. Zij timmeren al meer dan twintig jaar aan de weg en ondanks dat meneer Groothaar en Orth al vertrokken zijn, doen ze nog heel veel toffe dingen voor grote klanten.

Liedeke Pol

Liedeke Pol Mede eigenaar communicatiebureau GrootHaar en OrthMede eigenaar Liedeke Pol gaat ons meenemen in haar reis naar het management bij GH+O. Ze vertelt hoe ze al op jonge leeftijd een passie heeft ontwikkeld voor verhalen vertellen, een essentieel onderdeel van communicatie.

Naast dat ze ontzettend goed is in wat ze doet, is Liedeke ook nog gewoon een heerlijke mens om mee te praten. De positieve energie en open houding spatten er van af!

Missie Visie

In mijn omgeving merk dat ik het fenomeen missie en visie ontzettend lastig blijft. Het is een ontastbaar iets waar ondernemers niet altijd de waarde van inzien. Toch is het hebben van een missie en visie essentieel.

Het is essentieel omdat het de basis is waar je alle activiteiten aan ophangt. Het is als het ware het hart van een organisatie. Dit kan trouwens ook een project zijn of waar jij maar aan werkt. Wanneer je dit onderdeel helder op papier hebt, kan je op basis van deze waardes keuzes maken in je communicatie. Maar ook hoe je je voordoet en welke opdrachten wel of niet bij je passen.

Brainstorm Methodes

Liedeke vertelt ons dat het gebruik van methodes niet altijd leidend hoeven zijn. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkst. Toch kan je voor de individuele onderdelen wel tools gebruiken, omdat deze leidraad geven aan een brainstormsessie. Gelukkig maar, want anders kon ik mijn identiteit canvas uit het raam gooien.

Bij GH+O maken ze vaak een merk manifest voor klanten. De onderdelen die zijn hierin gebruiken bespreken we in de podcast.

Kantoor binnen GH+O Communicatie in Leeuwarden

Merk Manifest

Zelf heb ik ook een eigen merkmanifest geschreven op basis van mijn eigen ingevulde merkidentiteit canvas. Ik ben bereid deze met je te delen mocht je hier interesse in hebben. Stuur even een mailtje naar info@skiptoaction.nl Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn zal ik een landingspagina maken waar hij gemakkelijk te downloaden is.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Beluister of deel deze postcast:



Gerelateerde Artikelen

okt 18, 2020
podcast cover: Hoe de <strong>crisis</strong> me dichter bij mijn <strong>passie</strong> heeft gebracht Skip met

CoronaCrisis

Hoe de crisis me dichter bij mijn passie heeft gebracht. Eigen bedrijf starten? Daar zat ik dan na mijn eerste jaar werken voor een baas. De online marketingwereld was toch niet zo creatief als ik dacht. Dat was bovendien het moment dat ik de kans zag om te starten met ondernemen. Ik keek naar de banenmarkt en besefte dat voor een baas werken altijd nog […] Beluister meer vanHoe de crisis me dichter bij mijn passie heeft gebracht

jul 17, 2020
podcast cover: Erik <strong>Hauser</strong> en Skip <strong>van der Lande</strong> over de Millennial Generatie Skip met

ErikHauser

Erik Hauser en Skip van der Lande over de Millennial Generatie. Tegen welke generatieverschillen loop jij aan op de werkvloer? Voor de hedendaagse business Leader is het best lastig om te investeren in millennials. Want ja, na 2 of 3 jaar zijn de jobhoppers toch weer weg… Voor de millennials is ook wat te zeggen, want wie gaat er in deze tijd nog 20 jaar bij […] Beluister meer vanErik Hauser en Skip van der Lande over de Millennial Generatie