Transparante huisstijl elementen

Liedeke Pol van GH+O Communicatie over missie visie

mei 8, 2019

Deze maand ga ik in gesprek met Liedeke Pol van GHO Communicatie. GH+O staat voor Groot Haar en Orth en is een gevestigd communicatiebureau met 28 collega’s in Leeuwarden en Leiden. Zij timmeren al meer dan twintig jaar aan de weg en ondanks dat meneer Groothaar en Orth al vertrokken zijn, doen ze nog heel veel toffe dingen voor grote klanten.

Liedeke Pol

Liedeke Pol Mede eigenaar communicatiebureau GrootHaar en OrthMede eigenaar Liedeke Pol gaat ons meenemen in haar reis naar het management bij GH+O. Ze vertelt hoe ze al op jonge leeftijd een passie heeft ontwikkeld voor verhalen vertellen, een essentieel onderdeel van communicatie.

Naast dat ze ontzettend goed is in wat ze doet, is Liedeke ook nog gewoon een heerlijke mens om mee te praten. De positieve energie en open houding spatten er van af!

Missie Visie

In mijn omgeving merk dat ik het fenomeen missie en visie ontzettend lastig blijft. Het is een ontastbaar iets waar ondernemers niet altijd de waarde van inzien. Toch is het hebben van een missie en visie essentieel.

Het is essentieel omdat het de basis is waar je alle activiteiten aan ophangt. Het is als het ware het hart van een organisatie. Dit kan trouwens ook een project zijn of waar jij maar aan werkt. Wanneer je dit onderdeel helder op papier hebt, kan je op basis van deze waardes keuzes maken in je communicatie. Maar ook hoe je je voordoet en welke opdrachten wel of niet bij je passen.

Brainstorm Methodes

Liedeke vertelt ons dat het gebruik van methodes niet altijd leidend hoeven zijn. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkst. Toch kan je voor de individuele onderdelen wel tools gebruiken, omdat deze leidraad geven aan een brainstormsessie. Gelukkig maar, want anders kon ik mijn identiteit canvas uit het raam gooien.

Bij GH+O maken ze vaak een merk manifest voor klanten. De onderdelen die zijn hierin gebruiken bespreken we in de podcast.

Kantoor binnen GH+O Communicatie in Leeuwarden

Merk Manifest

Zelf heb ik ook een eigen merkmanifest geschreven op basis van mijn eigen ingevulde merkidentiteit canvas. Ik ben bereid deze met je te delen mocht je hier interesse in hebben. Stuur even een mailtje naar info@skiptoaction.nl Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn zal ik een landingspagina maken waar hij gemakkelijk te downloaden is.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Beluister of deel deze postcast:



Gerelateerde Artikelen

jan 19, 2021
podcast cover: Met Mike <strong>Meijer</strong> in gesprek over Coaching en Mentorschap! Skip met

MikeMeijer

Met Mike Meijer in gesprek over Coaching en Mentorschap!. Wanneer ik over mentoren begin krijg ik vaak deze vraag: ‘Ik zou het fijn vinden een mentor te hebben, maar hoe vind ik die?’ Recentelijk ben ik van business geswitched en heb ik een grote verandering doorgemaakt. Een belangrijke katalysator is Erik Hauser mijn mentor. Drie tips om een mentor te vinden: Spreek met experts, […] Beluister meer vanMet Mike Meijer in gesprek over Coaching en Mentorschap!

jan 10, 2021
podcast cover: Haal het maximale eruit met de <strong>Hell Week</strong> Skip met

HellWeek

Haal het maximale eruit met de Hell Week. Zolang als dat ik met persoonlijk leiderschap bezig ben, is de Hell Week een belangrijke tool die ik gebruik. Het helpt om een week lang de beste versie van mijzelf te zijn en de weken erna bewust te zijn van mijn gewoontes. Inmiddels heb ik mijn vijfde Hell Week volbracht en is het een vast […] Beluister meer vanHaal het maximale eruit met de Hell Week

Chat openen
Mijn naam is Skip van der Lande, coach voor ondernemende young professionals. Als je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn door mijn website stuur mij dan een Whatsapp bericht via deze plug-in en ik zal je vragen beantwoorden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon verder kijken op de website als je dat lieverd doet.