Transparante huisstijl elementen

Liedeke Pol van GH+O Communicatie over missie visie

mei 8, 2019

Deze maand ga ik in gesprek met Liedeke Pol van GHO Communicatie. GH+O staat voor Groot Haar en Orth en is een gevestigd communicatiebureau met 28 collega’s in Leeuwarden en Leiden. Zij timmeren al meer dan twintig jaar aan de weg en ondanks dat meneer Groothaar en Orth al vertrokken zijn, doen ze nog heel veel toffe dingen voor grote klanten.

Liedeke Pol

Liedeke Pol Mede eigenaar communicatiebureau GrootHaar en OrthMede eigenaar Liedeke Pol gaat ons meenemen in haar reis naar het management bij GH+O. Ze vertelt hoe ze al op jonge leeftijd een passie heeft ontwikkeld voor verhalen vertellen, een essentieel onderdeel van communicatie.

Naast dat ze ontzettend goed is in wat ze doet, is Liedeke ook nog gewoon een heerlijke mens om mee te praten. De positieve energie en open houding spatten er van af!

Missie Visie

In mijn omgeving merk dat ik het fenomeen missie en visie ontzettend lastig blijft. Het is een ontastbaar iets waar ondernemers niet altijd de waarde van inzien. Toch is het hebben van een missie en visie essentieel.

Het is essentieel omdat het de basis is waar je alle activiteiten aan ophangt. Het is als het ware het hart van een organisatie. Dit kan trouwens ook een project zijn of waar jij maar aan werkt. Wanneer je dit onderdeel helder op papier hebt, kan je op basis van deze waardes keuzes maken in je communicatie. Maar ook hoe je je voordoet en welke opdrachten wel of niet bij je passen.

Brainstorm Methodes

Liedeke vertelt ons dat het gebruik van methodes niet altijd leidend hoeven zijn. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkst. Toch kan je voor de individuele onderdelen wel tools gebruiken, omdat deze leidraad geven aan een brainstormsessie. Gelukkig maar, want anders kon ik mijn identiteit canvas uit het raam gooien.

Bij GH+O maken ze vaak een merk manifest voor klanten. De onderdelen die zijn hierin gebruiken bespreken we in de podcast.

Kantoor binnen GH+O Communicatie in Leeuwarden

Merk Manifest

Zelf heb ik ook een eigen merkmanifest geschreven op basis van mijn eigen ingevulde merkidentiteit canvas. Ik ben bereid deze met je te delen mocht je hier interesse in hebben. Stuur even een mailtje naar info@skiptoaction.nl Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn zal ik een landingspagina maken waar hij gemakkelijk te downloaden is.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Beluister of deel deze postcast:



Gerelateerde Artikelen

apr 12, 2021
podcast cover: Erwin <strong>Manten</strong> van Pixl Skip met

ErwinManten

Erwin Manten van Pixl. Kies een pad en ga daar volledig voor 🎯 Zorg dat je duidelijk weet welke stappen je wil zetten. Zodra je een keuze hebt gemaakt ga daar vol voor. Het is verleidelijk om je te vergelijken met anderen, echter gaat dit je niet helpen. Kies een plek in de markt en ga daar vol voor. […] Beluister meer vanErwin Manten van Pixl

mrt 24, 2021
podcast cover: Milan van <strong>Bruggen</strong> van Pixelpillow Skip met

Milanvan Bruggen

Milan van Bruggen van Pixelpillow. Je bent gek als je een onderneming wilt starten met 2 andere vennoten?! Dat zeiden ze tegen Milan toen hij van 2 vennoten naar 3 ging. Je hoort het zelden dat een bedrijf 3 eigenaren heeft. Samen met Milan hebben we het over de voor- en nadelen. Eén voordeel, vertelde hij lachend, is dat hij […] Beluister meer vanMilan van Bruggen van Pixelpillow

Chat openen
Mijn naam is Skip van der Lande, coach voor ondernemende young professionals. Als je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn door mijn website stuur mij dan een Whatsapp bericht via deze plug-in en ik zal je vragen beantwoorden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon verder kijken op de website als je dat liever doet.