Transparante huisstijl elementen

Liedeke Pol van GH+O Communicatie over missie visie

mei 8, 2019


Deze maand ga ik in gesprek met Liedeke Pol van GHO Communicatie. GH+O staat voor Groot Haar en Orth en is een gevestigd communicatiebureau met 28 collega’s in Leeuwarden en Leiden. Zij timmeren al meer dan twintig jaar aan de weg en ondanks dat meneer Groothaar en Orth al vertrokken zijn, doen ze nog heel veel toffe dingen voor grote klanten.

Liedeke Pol

Liedeke Pol Mede eigenaar communicatiebureau GrootHaar en OrthMede eigenaar Liedeke Pol gaat ons meenemen in haar reis naar het management bij GH+O. Ze vertelt hoe ze al op jonge leeftijd een passie heeft ontwikkeld voor verhalen vertellen, een essentieel onderdeel van communicatie.

Naast dat ze ontzettend goed is in wat ze doet, is Liedeke ook nog gewoon een heerlijke mens om mee te praten. De positieve energie en open houding spatten er van af!

Missie Visie

In mijn omgeving merk dat ik het fenomeen missie en visie ontzettend lastig blijft. Het is een ontastbaar iets waar ondernemers niet altijd de waarde van inzien. Toch is het hebben van een missie en visie essentieel.

Het is essentieel omdat het de basis is waar je alle activiteiten aan ophangt. Het is als het ware het hart van een organisatie. Dit kan trouwens ook een project zijn of waar jij maar aan werkt. Wanneer je dit onderdeel helder op papier hebt, kan je op basis van deze waardes keuzes maken in je communicatie. Maar ook hoe je je voordoet en welke opdrachten wel of niet bij je passen.

Brainstorm Methodes

Liedeke vertelt ons dat het gebruik van methodes niet altijd leidend hoeven zijn. Het stellen van de juiste vragen is het belangrijkst. Toch kan je voor de individuele onderdelen wel tools gebruiken, omdat deze leidraad geven aan een brainstormsessie. Gelukkig maar, want anders kon ik mijn identiteit canvas uit het raam gooien.

Bij GH+O maken ze vaak een merk manifest voor klanten. De onderdelen die zijn hierin gebruiken bespreken we in de podcast.

Kantoor binnen GH+O Communicatie in Leeuwarden

Merk Manifest

Zelf heb ik ook een eigen merkmanifest geschreven op basis van mijn eigen ingevulde merkidentiteit canvas. Ik ben bereid deze met je te delen mocht je hier interesse in hebben. Stuur even een mailtje naar info@skiptoaction.nl Wanneer er genoeg aanmeldingen zijn zal ik een landingspagina maken waar hij gemakkelijk te downloaden is.

Skip to action podcast

Uiteraard gaan we in de podcast dieper in op de materie en is het weer een waardevolle aflevering. Je kan de podcast nu luisteren via 12 kanalen! Hier is het overzicht, veel plezier en laat me vooral weten wat je ervan vindt!

Gerelateerde Artikelen

sep 28, 2022
podcast cover: Hoe krijg je het lichaam van een <strong>jonge god</strong>? Skip met

Skipvan der Lande

Hoe krijg je het lichaam van een jonge god?. Een goddelijk lichaam. Hier heb ik een jaar kei-hard voor gewerkt. Op feestjes opletten voor snacks. Restaurants vermijden. Elke week sta je weer de held uit te hangen in de sportschool. En elke ochtend ga je weer op die confronterende weegschaal staan. Denk jij dat jij het in je hebt? Moet dat nou?! Alles kan […] Beluister meer vanHoe krijg je het lichaam van een jonge god?

aug 11, 2022
podcast cover: Chris <strong>Wenker</strong> & Skip van Boss Weekend over SIXPACKS, VOEDING en VITALITEIT Skip met

ChrisWenker

Chris Wenker & Skip van Boss Weekend over SIXPACKS, VOEDING en VITALITEIT.   Als je een waarom hebt kan je elke hoe weerstaan. Skip is bezig met droogtrainen en deelt zijn verhaal en uitdagingen die hij tegenkomt. Hierin zijn verschillende fases belangrijk. Toch heeft Chris daar wel een andere kijk op vanuit zijn expertise. Het bijhouden van calorieën bijvoorbeeld draagt bij aan bewustwording, maar vertelt niks over […] Beluister meer vanChris Wenker & Skip van Boss Weekend over SIXPACKS, VOEDING en VITALITEIT

Chat openen
Als je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn door de website stuur mij dan een Whatsapp bericht via deze plug-in en ik zal je vragen beantwoorden. 😁✌