In 2018 Stond ik met Skip to Action op de Business Contact Dagen Noord(BCDN). Voor de mensen die dit niet kennen: BCDN is de zakelijke beurs van Leeuwarden. Hier heb ik een standje gekregen van Leeuwarden Studiestad en ben ik in gesprek gegaan met ondernemers
Voor iedereen uit Leeuwarden die nog niet naar deze beurs is geweest, adviseer ik om zeker een keer te gaan. Het is gratis en je kan letterlijk met iedereen in contact komen. Mensen zijn er om in gesprek te gaan met elkaar. En, van deze ondernemers kan je ontzettend veel leren. Gelukkig organiseren ze het elk jaar!
Om een voorbeeld te geven. PProtectum is een bedrijf dat zich bezighoudt met AVG wetgeving en cybercrime. Ze hebben mij ontzettend veel verteld over wat verstandig is om te doen met Skip to Action en ook welke maatregelen ik moet treffen met de nieuwe Europese privacywetgeving.
Vloggen op de beurs
Al een langere tijd lijkt het me tof om een vlog te maken. Ik vind het leuk om voor groepen te spreken en met andere mensen in contact te komen. Het lijkt me daarom leuk om de koppeling naar video te maken.
Ik kwam er echter snel achter dat er voor mij nog wel een drempel ligt op vloggen. Ik vind het bijvoorbeeld vervelend als mensen gebruik maken van hun telefoon op het moment dat we in gesprek zijn. Mijn gevoel zegt op het moment dat ik een telefoon pak dat degene met wie ik praat niet interessant genoeg is. Anders zou de aandacht wel bij de ander blijven.
Uit mijn comfortzone
Toch heb ik het gedaan. Ik heb net gedaan alsof telefoongebruik tijdens een gesprek niet erg is. We zitten ook samen op mijn telefoon te kijken. Dat maakt het iets minder erg. Grappig is dat een aantal ondernemers het echt vreselijk vonden om gefilmd te worden en sloegen letterlijk op de vlucht.
Zoals je misschien weet, heb ik mijn eigen methodiek ontwikkeld. Het Identiteit canvas dit is een groot vel papier dat mensen helpt om het innerlijk te bepalen van een nieuw project of initiatief. Een belangrijk onderdeel hiervan is visie en doelgroep. Het leek me daarom leuk om de ondernemers op de beurs te vragen naar hun “mission statement”.
Missions Statement
Mission statement is een korte duidelijke omschrijving waarom een bedrijf bestaat en voor wie ze dat doen. Ik heb ondernemers geconfronteerd met de vraag: “wat is jouw mission statement?” Dit is het resultaat.
De eerste vlog op de BCDN
Zoals je kan zien, heb ik het erg naar mijn zin gehad op beurs, haha. Voor de volgende keer zal ik iets meer nadenken over de shots, omdat ik er niet bij stil had gestaan dat er ook nog een outro gemaakt moest worden. Al doende leert men gelukkig. Wel weer een leuke ervaring erbij. Ik verwacht vaker een vlog te maken. Het is tof om op deze manier informatie over te dragen, heb ik gemerkt en ga hier in de toekomst zeker iets mee doen!